Why are we even fighting?

Måste man bråka i en relation? Blir det verkligen bättre av det?
Jag tycker såhär, nej varför skulle det bli det :)

Jag menar om allting fungerar så har man ju ingenting att bråka om. Och om man faktiskt har ett problem så går det väl att prata om, disskutera och kompromissa så att det löser sig.

Min tanke är att de som bråkar om småsaker hela tiden, typ "men skär inte kälkbacke på osten -.-" "sluta prata med den där fåniga rösten!" osv. har förmodligen ett större problem egentligen, till exempel att de inte känner sig älskade, är besvikna över något eller liknande. Om man pratar om det tror jag att även de här onödiga småbråken försvinner.

Ibland kan det givetvis vara så att man inte har vågat prata om problemet och då kan ju relationen bli bättre efter ett stort bråk men min åsikt är ändå att det vore bättre att prata än att bråka ;)

Sedan kan det ju självklart vara så att man helt enkelt inte passar ihop, och... personligen så tycker jag att det bara skulle vara jobbigt att vara i en relation med någon jag bara inte funkade med det tar bara massa energi, då skulle det i så fall vara bättre att gå skilda vägar för att kunna må bättre.

Alltså tror jag att många bråk går att undvika genom att prata med varandra (observera att detta även gäller kompisrelationer, om du och din kompis bråkar mycket; prata med henne eller honom det är säkert ett större problem som ligger bakom :)), någon som inte går att prata med tycker jag inte är värd att vara med.

Jag tror att det finns någon för alla - soulmates ^^

Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag tror att det är bra att bråka ibland, tänk då vilket awesome make-up-sex man kan ha! :D Bråk kan ju vara ett tecken på att man har bra kemi, eller är två (eller fler :P) väldigt passionerade personer. Och Miriam, man får nog ett sjukt trist sexliv om man ALDRIG bråkar. Det är inget fel med att bråka ibland, det visar bara att man är mänsklig (y)

2011-11-27 @ 16:58:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0