Fördomar

Jag är så trött på alla fördomar som bara svämmar över var man än vänder sig. Att man knappt vågar vara sig själv. Jag tycker inte att någonting skulle spela någon roll. Vare sig det gäller hudfärg, sexuell läggning, kultur eller stil.
Jag säger inte att jag är perfekt. Jag dömmer folk, det är oundvikligt. Men jag hatar det, hur vanligt är det inte lixom med att man dömmer någon för att vara fjortis, emo eller bög? Det händer ju hela tiden.
Så långt tycker jag att det är okej. Det kanske bara är fakta. Det är konsekvenserna som är så hemska. Att man typ hatar emos bara därför att man tror att dem är på ett visst sätt även om man själv aldrig har kännt någon med den stilen. Att man tittar konstigt på de som är annorlunda eller att man på något sätt trackar ner på dem. Och hur ofta hör du inte ord som beskriver en person som skällsord, inte speciellt ovanligt, eller hur...
Jag önskar bara att alla kunde få vara sig själva och få känna sig stolta över vilka dem är. Våga stick ut! Våga vara dig själv, skit i vad folk tycker, för det gör dem.

Och en stil behöver inte återspegla vem man är som person. Jag tycker helt enkelt att det är fel att ta för givet att en person är på ett visst sätt utan att man ens känner henne eller honom.

Det kanske är bekvämt att vara någon annan men kom ihåg att det är bekvämare att vara sig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0